poniedziałek, 1 kwietnia 2019

Z wizytą na wsi

Zajęcia rozpoczęliśmy przypomnieniem wiadomości z poprzedniego tygodnia. Zadaniem dzieci było ułożenie zwierząt w odpowiednim miejscu.


Następnie na dywanie pozostały tylko zwierzęta wiejskie. Czytałam zagadki (TUTAJ), a dzieci szukały cienia swojego zwierzątka.


Tą fantastyczną pomoc możecie pobrać za darmo STĄD
Po usystematyzowaniu wiedzy porozmawialiśmy sobie na temat różnic pomiędzy wsią, a miastem. Pomogły nam w tym obrazki znalezione w internecie. 


Uwagę moich czterolatków przyciągnął wierszyk H. Bechlerowej "Jak kotek zwierzęta mlekiem częstował". Wykonałam do niego proste, papierowe kukiełki. Najpierw ja czytałam wierszyk i odgrywałam scenki spotkań zwierząt. Kiedy dzieciaki znały już treść wiersza, rozdałam kukiełki wśród nich i razem z nimi układałam tekst naszego mini przedstawienia. Zdradzę Wam w tajemnicy, że zostawiłam te kukiełki później w sali... Niby kawałek papieru, a otworzył magiczne wrota wyobraźni :)



Wysłuchaliśmy także piosenki "Jarzynowy wóz" i w parach zaznaczyliśmy te warzywa o których była mowa. 


Na koniec zajęć pojawiło się także coś "dla ciała" ;). Skorzystaliśmy z kart ruchowych proponowanych przez Dzieckiem Bądź.


W międzyczasie można było także zadecydować, który obrazek nie pasuje.

Podzieliliśmy zwierzęta zgodnie z tym co jedzą.


I obowiązkowo posadziliśmy na grzędach kolorowe kurki! :)


Kreatywna Magda


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wielka mapa Polski

Wielka mapa Polski to akcja skierowana do  nauczycieli i uczniów klas 1-3 . Akcja ma na celu  wymianę pocztówkową pomiędzy szkołami . Każda ...