W tym roku mam przyjemność pracować z podręcznikami rządowymi "Nasza szkoła". Jednym z ciekawszych elementów tych książek są doświadczenia. Tym razem sprawdzaliśmy czy powietrze istnieje, czy można je zobaczyć, czy waży, czy ma zapach, czy można je ogrzać bądź ochłodzić itd... Dwie lekcje pełne działania! Nasze spostrzeżenia zapisywaliśmy na specjalnej karcie obserwacji (POBIERZ). Wzór dla nauczyciela stworzony na podstawie przewodnika do pobrania TU.
Wykonaliśmy cztery doświadczenia (w tym jedno z ćwiczeń). Do pierwszego dobraliśmy się w pary. Za pomocą strzykawki sprawdzaliśmy czy powietrze istnieje.
Do przeprowadzenia drugiego eksperymentu dobraliśmy się w dwie grupy. Zbudowaliśmy konstrukcję, która miała nam pomóc sprawdzić czy powietrze coś waży.
Trzeci eksperyment zrobiliśmy całą klasą. Sprawdziliśmy jak zachowuje się powietrze, które jest ogrzane i schłodzone.
Efekt był natychmiastowy :)
Wszystkie spostrzeżenia i wnioski zapisaliśmy na naszej karcie obserwacji.
Ostatnie doświadczenie dotyczyło objętości powietrza i wody. Na początku uczniowie obstawiali - Co łatwiej ścisnąć: butelkę z wodą czy butelkę z powietrzem. Większość grupy wybrała butelkę z wodą... Koniecznie sami sprawdźcie jaka jest właściwa odpowiedź :)
Kreatywna Magda
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz